01.3 - Geschiedenis en onze naam

Oorspronkelijk waren er in dit dorp 2 christelijke scholen: één aan de Vaart Noordzijde (de Johannes Calvijnschool) en eentje aan de Heerendijk (de Hervormde school).
Deze scholen zijn in 1971 samengegaan en de nieuwe naam werd: c.b.s.‘de Bron’. Toen het nieuwe schoolgebouw in 2009 is gebouwd, is de naam 'CB de Bron’ gebleven.
De Bron is een verwijzing naar het Bijbelverhaal: Jezus geeft een vrouw te drinken uit de Bron. De Bron is het Woord van God, dat voor iedereen bedoeld is en waarvan iedereen mag drinken, waar iedereen van mag ‘groeien’. Het standbeeld op het schoolplein en in ons logo past bij dit Bijbelverhaal.
De betekenis van de naam is: '...dat als wij waarlijk willen leven, wij de 'bron' moeten zoeken in de Bijbel.'

• Logo De Bron.jpg