Leren met ICT

Leerlingen op de Bron leren ook over en met ICT.
We denken dan niet alleen aan computergebruik, want dat is al redelijk gewoon geworden. We denken ook aan ontwikkelingen op het gebied van robotica, programmeren, moderne mediatechnieken etc.
Ook leren onze leerlingen werken met programma's voor het maken van documenten, presentaties en dergelijke.

Tot en met groep 3 zijn er in de groepen iPads aanwezig. Deze apparaten zijn voor jonge leerlingen gemakkelijk in gebruik, en klik-en-klaar voor gebruik in de les.

Vanaf groep 4 gebruiken we voor leerlingen chromebooks; die worden beheerd vanuit een G-Suite-portaal; leerlingen werken in een veilige Google-for-Education-omgeving, waar bovenop ook nog een gemakkelijke toegang via Onlineklas gebruikt wordt. Jonge kinderen hoeven daardoor niet voor van alles en nog wat apart in te loggen en wachtwoorden te onthouden.
De apparaten worden bij diverse lessen gebruikt, zoals taal, lezen en de zaakvakken. Daarnaast kan met behulp van studievragen geleerd worden, worden presentaties gemaakt en gepresenteerd en bedenken leerlingen ook zelf nog wel eens wat.

De komende jaren zal meer aandacht worden besteed aan bijvoorbeeld het werken met en bouwen van robots en het aansturen daarvan met behulp van programmeertaken.