01.4 - IKC de Bron

Kindcentrum c.b.’de Bron’ ligt centraal in het dorp Nieuw-Amsterdam. Het schoolgebouw uit 2009 heeft 12 lokalen en  ruimte voor de voorschool en de voor-en naschoolse opvang.  Er zijn twee speelpleinen: één voor de voorschool en de groepen 1 en 2, met een grote zandbak, speelveld, schommel en een speel(klim)toestel en één voor de groepen 3 t/m 8. De school wordt voornamelijk bezocht door kinderen uit Nieuw-Amsterdam, Veenoord en de Zandpol.

De school noemt zich sinds november 2017 ‘kindcentrum’. Dat houdt in dat meerdere partijen in het belang van de ontwikkeling van uw kind samenwerken. Deze partijen zijn: Vivikids (kinderopvang en BSO), de voorschool (peuterafdeling) en basisschool ‘de Bron’. Verder is er wekelijks een logopediste aanwezig en wordt er nauw samengewerkt met de kinderoefentherapeut. Ook is er een prettige samenwerking met de scholen voor voortgezet onderwijs in Emmen.

• de-bron-24-kl.jpg