Meer- en hoogbegaafdheid

We besteden veel aandacht aan leerlingen die extra begeleiding nodig hebben, ook wanneer het gaat om een extra uitdagend aanbod.
Binnen onze school wordt er Anglia gegeven (Engels op hoog niveau). Verder is een een groep rekentijgers en een groep doordouwers: hier worden kinderen extra uitgedaagd.
Meer- en hoogbegaafde kinderen in groep 8 melden we aan voor de verrijkingsklas.
Soms zijn de aanpassingen en het aanbod in de gewone school niet toereikend voor hoogbegaafde leerlingen. In dat geval is een onderwerp van gesprek met ouders: is dit kind niet beter op zijn/haar plek op onze hoogbegaafdheidsafdeling op Jenaplanschool het Anker?

Speciale onderwijsvoorziening meer/hoogbegaafde kinderen

Binnen stichting Viviani biedt CBS Het Anker te Emmen een speciale Kwadraatafdeling voor hoogbegaafde leerlingen, waar ze vijf dagen per week les krijgen. Soms lopen hoogbegaafde kinderen vast binnen de eigen basisschool. Wanneer we dit signaleren, bepreken we dit tijdig met ouders. De Kwadraatafdeling kan dan een optie zijn.

• Toets-blauw.png