Algemeen

Een goed en regelmatig contact tussen ouders en school is belangrijk. Voor een optimale ontwikkeling van het kind gaan we uit van een leer- en leefklimaat, waarin wederzijds vertrouwen en een goede relatie belangrijk zijn.
Een goede vertrouwensrelatie tussen het kind en de leerkracht, tussen de kinderen onderling en ook tussen school en ouders geeft het kind zelfvertrouwen, zelfwaardering en leidt tot positieve, succesvolle leerervaringen.

In de ontwikkeling van elk kind hebben ouders, school en kind hun eigen verantwoordelijkheden.
Ouders en school zijn gelijkwaardige partners met eigen verantwoordelijkheden.
In de samenwerking brengen school en ouders hun eigen deskundigheid in. Als school nemen wij het initiatief voor samenwerking. Bij het geven van informatie is sprake van wederzijdse rechten en plichten.
De school heeft de plicht de ouders te informeren over praktische zaken, over de schoolorganisatie en de ontwikkeling van hun kind. De ouders hebben de plicht de school actuele informatie te verschaffen over praktische en administratieve zaken. Ook informeren zij de school over zaken die van invloed zijn op de ontwikkeling van hun kind.