Mediagebruik

In enkele jaren tijd zijn de 'ouderwetse' computers uit het schoolbeeld verdwenen, en veel leerlingen kunnen bij hun dagelijks werk gebruik maken van chromebooks of iPads. Gebruik van ICT is belangrijk en een eigentijds middel om kinderen goed en uitdagend onderwijs te bieden. In groep 1 t/m 8 gebruiken we oefensoftware en leerzame apps. Vanaf groep 4 werken kinderen steeds vaker met software voor het leren. Daarnaast helpt de techniek kennis te vergaren en toe te passen,  en daarnaast kennis te presenteren.
De iPads en Chromebooks worden aangeschaft door school. Wij vragen hiervoor geen financiële bijdrage van ouders.

Mediawijsheid

De school heeft de taak om kinderen te leren over de vele mogelijkheden, kansen en gevaren van het gebruik van sociale media en internet. We dragen bij aan het mediawijs maken van de kinderen. Onze methode voor Sociaal Emotioneel Leren KWINK besteedt structureel aandacht aan het onderwerp mediawijsheid. Daarnaast bespreken we het Viviani protocol ‘Jij en sociale netwerken’ met de kinderen en hanteren we de regels.

Mediaprotocol leerlingen

Klik op de afbeelding voor meer.

• Media.jpg